2011. február 28., hétfő

Munday

Talán mindenkinek ismerős az az érzés, amikor egy szuper utazás előtt az izgalomtól nem tud aludni. Gergőnek ez a kezdődő megfázást jelentő torokfájás, nálam pedig örömmel, boldogsággal, stresszel, szomorúsággal keveredő izgalom formájában jelent meg. Természetesen alig aludtunk ...
A repülő út viszonylag unalmasan telt, de azért a látvány lekötötte a figyelmünket... felszálláskor Budapesten tiszta  volt a légkör, így hajnalban megláthattuk felülről. Olyan volt ,mint egy lampionokkal kirakott pókháló a sötétben, szóval hihetetlen szép.

Anglia fölött azonban issszonyatos felhő réteg volt. Szállunk lefele és már 3 felhőrétegen átmentünk ,de még mindig volt pár masszív réteg alattunk. Lényegében a mesebeli reggelből nagy esős szürkeségbe érkeztünk. Egyetlen pozitívum ,hogy itt melegebb van, de annyira ,hogy sok fiatal pólóban mászkál, ha kisüt a nap.
Viszonylag simán  megtaláltuk a vonatot és minden simán ment ,kivéve ,hogy ideát a  250 km-es utat aranyárban számítják.... majdnem duplája a fapados repcsijegynek .
Felszedett minket a munkaadó és elindultunk a telep felé. Megyünk, megyünk ,még mindig megyünk..." innen még bicajjal simán bemegyünk Hull-ba!" . AHA ...félórása  buszút  Hullba ,oda-vissza nem kevesebb ,mint 8 fontért. A szállás valami fantasztikus! Szerencsések vagyunk,h az üvegház felöli oldalon kaptunk szállást, mert itt viszonylag normálisan folyik a víz. Ezen kívül a szobánkban 2 normális méretű ágy be se férne ,nincs konnektor ,a szekrény túl kicsi alapterületű( 1 polc van benne),a  bőröndömet a "nappaliban" a fotelon  tárolom ,a tisztálkodó szereket  meg a karnis szerű képződményen.A mosó és szárítógépek vagy működnek vagy nem és ráadásul pénzes ,satöbbi satöbbi  ,de mind ettől eltekintve olyan mint egy kempingezés. A környék tipikus brit ,de számomra pl kifejezetten hangulatos (szomszédban pulcsis lovakkal :) ). A munkáltató annyira agráros ,hogy csak odakoncentrálással érhető a beszéde. Konkréten kimondva olyan parasztos ,hogy a monday-t is Mundéj-nak mondja. De állítólag rendes!
Biztos vagyok benne ,hogy itt más   szemmel fogjuk nézni az életet és ha összejön az amerikai utunk, akkor annál furcsább lesz végiglátogatni a legnagyobb városokat.
A munka az elmondottak alapján light-os. A 8 órás munkaidőt  vagy reggel 6-tól d.u 2ig dolgozzuk le, vagy d.u. 2től este 10ig. Mind kettőnek van előnye és hátránya és  meghatározza majd az  életritmusunkat. Mindenesetre poénos lenne minden nap délben kelni :D
Kb 10 perces sétára van a közeli faluban  egy bolt ,amiben minden lényegeset meg lehet venni. Hipermarketekbe pedig hetente 1x elvisznek minket. Frankó .
Ami viszont már az első perctől kezdve nagyon-nagyon jól alakult ,az a magyar társaság. Még indulás előtt megtaláltuk a másik 3 kollégát és leszállás után hamar kiderült ,hogy igen csak jól kijövünk.  Esti programként pedig igyekszünk kitalálni ,hogy mivel üssük el az időt a következő jópár hónapban, én pedig közben 5 év után újra ecetes chipet majszolok.