2011. október 24., hétfő

Faltól falig

2011.10.19

Kalifornia egy bizonyos szempontból  ideális az utunk összesítésére. Vannak felhőkarcolók, távolságok ,rokonok, redneckek és gyönyörű természet. Ebben a fejezetben  végre  kivesézhetjük a Sziklás-hegység értékeit is. A partról keletnek vettük az irányt és az aranysárga dombokon át meg sem álltunk Fresnoig. Itt laknak Laura és Jeff szülei.
Elsőnek Susanhoz kopogtattunk be és végre szemügyre vehettem a néhányótok által már jól ismert , természetbe olvadó kuckót. Mandarin, grapefruit ( egyet meg is csócsáltunk Gergővel), lime és olajfák a kertben , aranyhalas tó és bambusz fogadja a vendégeket elől és úgy általában nagyon otthonos a falemezekkel burkolt medencés ház. Susan pedig? Tök jó arc, ha lehet ilyet mondani (: örökké virágos lelkületű és élettel teli. Sajnos csak pár órát  tölthettünk vele, de így is szerencsénk volt ,hogy sikerült az elutazása előtt összeszervezni egy gyors találkát. Az éjszakánkat azonban máshol töltöttük : Ádáméknál. Térkép és leírás segítségével el is találtunk oda. Gyönyörű házak vannak azon a környéken ,az kétségtelen ,de ha az ember nem tudja az összes utcanevet  2 másodperc alatt eltéved. Nekünk is pár kanyarunkba telt ,mire megjegyeztük a „másik” haza vezető utat (: . Ádám és Yvonne otthona ,amilyennek egy csodás amcsi háznak  lennie kell: sok szoba, gyönyörű kert,szupermodern lakberendezés és kifinomult stílus. Mindennek külön kapcsolója van az egyszerű lámpától a kukán át jakuzzi fűtésig. A legérdekesebb pedig azt hiszem az a tökéletes harmónia, amit a japán kultúrához kötődő díszek és a magyaros/ székely díszek között fel tudtak állítani. A háziak pedig fantasztikus vendéglátók . Azt hiszem még hetekig  ott tudtunk volna maradni. A hétvégénket viszont még így sem  a semmivel töltöttük. Szombaton megnéztük a Yosemite nemzeti parkot.

Reggel 5kor elindultunk, nagyjából 8-9 órát túráztunk, majd este hazamentünk. Gyönyörű helyeket rejteget a Sziklás-hegység. Ha választanom kell ,akkor azt mondom ,hogy a kaliforniai hegyek a legszebbek. Kristálytiszta tavak, elképesztően friss és tiszta levegő és óriási fenyőerdők mindenhol. Erre felé más fajta fenyők vannak, mint például a Jeffrey pine ,ami vanília/csokoládé/ butter scotch/ sztracsatella illatot áraszt.

Így természetesen lépten-nyomon megálltunk kérgeket szagolgatni.De ami ennél is jobb ,hogy a levegőben is érezni a növényzet másságát: átható édeskés-fenyves illat  fogadott minket mindenhol és ennek tetejébe a hidegfront miatt  még havasok is voltak a hegycsúcsok.

Gergő ,én, Ádám és Eilis
Igen, hóban gázoltunk… plusz elmentünk 4 vízesés mellett ( 2 közelről ,2 távolról).Na ilyen körülmények között még ez a 12 km-es túra sem volt olyan vészes.

Yvonne fantasztikus szendvicsei :)
szigorúan zacskózni kellett a mackó veszély miatt

kötelező mókusos kép: ez itt a bolérós mókus

A végére persze elég rendesen elfáradtunk. Hazaautóztunk és mindahányan beestünk az ágyba. A másnapi programunk ehhez képest teljesen más kategóriába tartozik: ellátogattunk egy  igazi amerikai búcsúba.

Vidámpark, plüss-nyerős játékok, malac versenyeztetés, birka szőrön ülés, fogadós lóverseny és végtelen mennyiségű  kajás stand. Ez megint az a helyszín,ahol az „óceánon innen” és  az „óceánon túl”-i kultúrakülönbségek látványosan kiütköznek.  Itt az ember azért fizet be egy búcsúba, hogy még többet költsön. Hamburgerre,corndog-ra, fagyira, nasira, lóversenyre, hányatós menetekre, drága játékokra , italokra és még több kajára. Itt nincsenek eladó népi ruhák, nénik által horgolt/kötött kiegészítők, kézileg festett kancsók,faragott ékszerek ,festmények.

alaszkai malacok
 mit kezdesz egy ilyennel ha netán megnyered?
ez még puffnak jó is lenne,
de egy 3 méteres rastafari majom már kevésbé :D
 itt főként helyspórolós,de hányatós öreg masinák voltak
 Ambrusnak nyertünk egy kosaras Elmo-t (:
 hát nem zseniális körbe-körbe forog  és közben elöre megy... blöööeee
 biztos kemények az amcsi tinik,
ha  kajálás után még néhány ilyet ki is próbálnak.. és kibírják

Akad néhány kiállítás ,mint fotók ,gyerek rajzok vagy dzsungel állatai bemutató ,de ezek főként gyerekeket érintenek. Jó-jó akadnak menő dolgok is, mint helyi bénázó rapperek lebőgő bemutatója :D  ,de azért Billy Idol-ra biztos elmentem volna ,ha még akkor is ott vagyunk.
Eredeti tervünk ,miszerint a rokonlátogatás után nekivágunk a hegyeknek ,némileg módosult. Ádám nagy lelkűen meghívott és marasztal minket még pár napra, mi pedig elfogadtuk és beláttunk ,hogy az egyszerre mindenfele menés helyett nekünk is egyszerűbb lesz mindennap ugyanonnan elindulni.
Szóval tettünk egy kellemes sétát a híres mamutfenyők  között, túráztunk egyet a King’s Canyonban és a Sequoia Nemzeti Parkban,aztán a Tahoe tónál aludtunk egyet .

véletlenül rábukkantunk
egy keresztény gyerektáborra ...
 ...egy ilyen környezetben. nem rossz !

igen ,ez a fa törzsében készült

A 20 ezres South Lake Tahoe-ban  töltöttük el ezt az éjszakát . Az éjszaka itt már fagyos volt, utólag örülünk is ,hogy  nem a sátrazást választottuk. Ezt viszont nem mindenki gondolja így. A hideg idő ellenére a Yosemite nemzeti park kempingjei például teljesen tele voltak. Annyi ember nyüzsgött ott, hogy el sem hittük ,hogy már október közepe van.

ezen a szigeten egy több, mint 10 éves "kastély" áll. sajna nem volt időnk meglátogatni
 Tahoe tó
 Ezen a környéken már megéri a macerásabb elhagyatottabb utakon eljutni A-ból B-be. Rábukkantunk egy tökéletesen tiszta tóra  kalandozásra teremtett sziklaszigetekkel és filmbeillő, csónakos horgászokkal , valamint lencsevégre kaptam egy ránézésre is hihetetlennek tűnő  pontot : az árnyékos tűlevelű fák és a napfényben  vakító hó kontrasztja 1:1-ben tükröződik az aprócska nyugodt tavon , aminek a partján kő és faházikók bújnak meg az árnyékban…és közben sztracsatella fagyis levegőt lélegzik az ember.

kézben a beef jerky

A kis falvakban 90%-ban  fa alapanyagból építkeznek és feltűnően nagy arányban  mászkálnak a helyiek tipikus favágó stílusú öltözékben. Örömmel kalandoztunk volna még ilyen tájakon ,de az időnk véges volt, így **** búcsúzkodás után  magunk mögött hagytunk a rokonságot és a magaslatokat és180 fokos fordulattal  elmentünk Monterey-be .

Monterey csodálatos kisváros tele régi halászházakkal, kikötővel,éttermekkel,a helyi parti élővilágot bemutató akváriummal, a környék pedig sziklákon megtörő óceánnal és csinos házikókkal teletűzdelt sziklás, festmény szerű parttal.

Gergő csücsül
 egy kis optikai játék (:

kiránduló-túrázó divat a kőrakosgatás

éhenkolbász (:
 valószínűleg ez a világ legdagadtabb mókusa
és ez a kép még nem a teljes valóságot mutatja

Itt egy egész napot el lehet tölteni a puszta bóklászással. Mi is így tettünk. Megnéztük hol karamboloztak az egykori kereskedő hajók az állandó ködben rejtőző sziklákkal,  megcsodáltuk a magányos ciprust  és orrunkon tapasztaltuk az óriás mennyiségben felhalmozódó rohadó moszat szag és a kutyalehelet-szerű fókabűz közötti különbséget.

A tervet törölvén pedig a  borvidék látogatást felváltottuk egy napa völgyi bor iszogatásával egybekötött naplementével. Másnap pedig elindultunk a ténylegesen utolsó állomásunk, San Francisco irányába.