2011. szeptember 13., kedd

Szántóföldek, szép tájak, szellemek szállodában

2011.09.13.
Chicago-t elhagyva nekivágtunk az Egyesült Államok éléskamrájának, az ún. „Grait Plains”-nek. Előzetesen már értesültünk róla, hogy valószínűleg 2 napnyi kukoricaföldön való átkelést fog ez jelenteni, és nem is tévedtünk nagyot. Hősiesen vezettem le az első napot majdnem nyílegyenes utakon, keresztül Iowa dicsőséges kukorica- és búzaföldjein keresztül. A második kukoricás napot sikerült érdekesebbé tennünk egy kis kitérővel (homokbuckák, végtelen csendes mezők). Talán a legnagyobb látványosság a közel 2 kilométer hosszúságú vonatok voltak az út mellett, dugig tömve szénnel. Estére viszont végre célba értünk: COLORADO!
Első állomásunk egy Fort Collins nevű egyetemváros volt, ahol unokatestvérem Jeffrey él és dolgozik ornitológusként (madarakkal foglalkozó biológus). Nála töltöttük az éjszakát, ám előtte még elvitt minket a város méltán népszerű és imádott női röplabdacsapatának egy meccsére. Még sosem voltam profi röplabdameccsen, szóval nem tudtam igazán, hogy mire számítsak. A hangulat óriási volt! Több ezer ember egy közös egységként kiabált, énekelt, tapsolt. Természetesen a mi csapatunk nyert, szóval a végén nagy öröm volt, majd még elmentünk egyet kajálni a városba. Épp sörből és pizzából álló nagyon amerikai vacsoránkat fogyasztottuk, amikor valahonnan apró ágak kezdtek a fejünkre potyogni. Egy emberként néztünk felfele és legnagyobb meglepetésünkre egy embert láttunk a felettünk levő faágakon lógni, aki egy jól eltalált mozdulattal landolt mellettünk. Megkérdeztem, hogy ejtőernyős-e, de kiderült, hogy csak felmászott poénból.
Másnap kora reggel Jeffrey elvitt minket egy madárgyűrűzésre egy közeli tó mellé, ahol helyi önkéntesek és tapasztalt profik közösen végezték a különböző madarak meggyűrűzését. Fantasztikus élmény volt, és hát igen komoly változás az eddig főleg városi programjaink után. Élvezzük a természetet. Délután elmentünk egy közeli hegyi tóhoz, ahol a fürdésen kívül Jeff és Én (persze Gergő vagyok) 5-6 méter magasról még sziklákról is ugráltunk párat. Este pedig megterveztük az következő másfél hetünket, ami igen izgalmas lesz: Bejárjuk Colorado és Utah híres Nemzeti Parkjait, túrázunk, sátrazunk és élvezzük a természet adta örömöket. Ennél fogva valószínűleg nem fogunk tudni rendszeresen jelentkezni, de azért majd igyekszünk.
Majd elfelejtettem: A tegnap estét a legendás Stanley Hotelben töltöttük, ami főként arról híres, hogy Stephen King az itt töltött napok alatt álmodta meg a Ragyogás című mesterművét. A történetet ennek a hotelnek a sajátos atmoszférája inspirálta. Ezen kívül még a leginkább „kísértett” hotelnek tartják az egész USA-ban. Kaptunk is egy paranormális aktivitást kimutató érzékeny műszert, amivel magunk is kísértet-vadásszá válhattunk egy estére. Izgalmas volt a száz éves folyosókat járva a műszerrel sétálni az éjszaka közepén. A szálloda egyik leginkább „kísértett” termében, a Zene-teremben műszerünk igen komoly aktivitást érzékelt, és még most sem tudjuk mi lehetett az…

Ma már sátorban alszunk, szóval a szellemek után most jöhetnek a medvék meg a pumák.

1. Kisértett, vagy kisértet, ez itt a kérdés:) A Ragyogás szerintem is az egyik legjobb műve Kingnek (aztán még volt pár felejthető, de ez nem)! Jó táborozást. és ilyen kisértetiesen jó beszámolókat, ezt várom minden este, amikor ráérek olvasni, ábrándozni és irigykedni:) Vigyázzatok magatokra és további gyönyörű élményeket!:)